Handelsbetingelser
Aftalevilkår
Du finder de gældende salgs- og leveringsbetingelser på denne side. Ved køb via webshop, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordre samt om retur- og reklamationsret.
Betingelser for behandling af persondata
Ved at godkende disse salgs- og leveringsbetingelser accepterer du også maanedsskriftet.dk 's persondataretlige betingelser.
Brugen af maanedsskriftet.dk er til enhver tid underlagt de gældende persondataretlige betingelser jf. persondataloven.
Priser
Alle priser ved levering i Danmark er gældende udsalgspriser inkl. 25% moms, excl. porto. Ved levering til adresser uden for EU fratrækkes momsen automatisk.
Rabatter: Der gives mængderabat på visse produkter. Kontakt sekretariatet for nærmere oplysning.
Betaling
Du kan vælge at betale på følgende måder:
Med kort Dankort, VISA/Dankort. Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når dine varer afsendes. Der er ingen risiko forbundet med denne betalingsform, da den foregår via en sikker og krypteret forbindelse (SSL). Det betyder, at ingen kan aflæse informationer under transaktionen mellem Epay og PBS/Nets. Vi gemmer ingen kortoplysninger på maanedsskriftet.dk.
Faktura Vi vedlægger en faktura med et giroindbetalingskort, hvorefter betalingen kan foretages via netbank eller posthuset.
Rykkergebyr/renter
Betales der ikke efter faktura/kontoudtog, fremsender vi 2 rykkere. Betales der ikke efter 2. rykker, kan kravet overgå til inkasso, og der pålægges gebyrer i overensstemmelse med lovgivningen. Ved manglende betaling på abonnementer fremsendes 1. rykker. Betales der ikke, lukkes abonnementet uden yderligere varsel.
Forsendelse i Danmark og udlandet
Til adresser i Danmark og udlandet, sender vi din bestilling med Post Nord.
Levering via e-mail
Elektroniske produkter som artikler, leveres via en e-mail, som indeholder et download link.
Leveringstid
Vi bestræber os på at afsende din vare indenfor 2-3 arbejdsdage.
Fortrydelsesret
Vi yder 14 dages fuld fortrydelsesret forudsat, at en eventuel forsegling ikke er brudt og at varerne returneres i en god salgbar stand.
Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret. Såfremt du modtager en forkert vare i forhold til din bestilling eller en beskadiget vare, skal du reklamere inden for en rimelig tid efter at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen for at være rettidig. Du kan reklamere på telefon 35266785 eller på mail Når du handler på www.maanedsskriftet.dk, gælder dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb. Som forbruger er du derfor beskyttet af den gældende lovgivning på området.
Ansvarsfraskrivelse
Maanedsskriftet.dk kan ikke drages til ansvar for andet, end hvad der følger efter dansk lovgivning.
Persondata politik
Indsamling af persondata, herunder: Navn, adresse, postnummer, tlf. samt e-mailadresse, sker med henblik på levering af køb.
Personlige data opbevares i op til 5 år, idet regnskabsloven stiller krav herom. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.
Når du handler hos maanedsskriftet.dk vil du blive registreret i vores kundebase og logfil. Dette gøres af rent administrative årsager. Ingen personlige oplysninger vil blive videregivet til tredjepart uden samtykke.
Abonnementsbetingelser
Som ny abonnent modtager du det seneste nummer af Månedsskriftet og derefter får du Månedsskriftet tilsendt på udgivelsesdagen. Skulle hæftet være beskadiget, når du modtager det, skal du blot kontakte os, så sender vi dig et nyt.
Der tages forbehold for pris-, moms og portoændringer, udsolgte varer samt ændringer af abonnementsbetingelserne.
Reklamer i form af løse og faste indstik kan forekomme og anses som en del af bladet. Denne form for reklamer kan ikke fravælges.
Abonnementer betales forud og løber i indeværende kalenderår.
Opsigelse af abonnement
Ønsker du ikke at fortsætte dit abonnement, kan det opsiges til ophør af den forudbetalte abonnementsperiode. Abonnementet kan altså ikke opsiges midt i en periode og erstattes med eksempelvis et tilbud. Der refunderes ikke betaling for abonnementer eller manglende hæfter. Hvis du ikke reagerer på vores opkrævning, vil der blive fremsendt en rykker. Hvis der ikke betales for denne, lukkes abonnementet uden yderligere varsel
Ændring af abonnementet
Har du ændringer til dit abonnement, herunder adresseændringer etc bedes du ringe på 35 26 67 85 eller sende en mail på . Vi gør opmærksom på, at det er din egen pligt at melde adresseændring ved flytning − vi får ikke automatisk besked herom.